Taşıta hareket veren tekerleklerin ve bunların bağlantı parçaları ile bu parçaların birbiri ile açısal ilişkileri ön düzen sistemi olarak adlandırılır.
İdeal bir ön düzen geometrisinin taşıta sağladığı yararlar:
- Emniyetli, düzgün bir hareket ve manevra kabiliyeti
- Direksiyon kullanım kolaylığı
- Lastiklerin ve ön düzen bağlantılarının aşınmasının en aza indirilmesi
KAMBER AÇISI : Tekerleğin üst kısmının düşey eksene göre taşıtın merkezine yada dışa doğru olan eğimidir. Bu açı dışa doğruysa buna pozitif kamber , içe doğruysa negatif kamber açısı denir.
KASTER AÇISI : Dingil piminin alt üst salıncak rotillerini birleştiren doğrunun taşıtın önüne yada arkasına doğru yaptığı eğime denir. Bu eğim taşıtım arka tarafına doğru ise pozitif kaster, ön tarafa doğru ise negatif kaster olarak adlandırılır.
KİNG-PİM AÇISI: Dingil piminin üst kısmının aracın merkezine doğru yaptığı eğimdir.
TEO AÇISI ( teo-in, teo-out) : Araca hareket veren ön tekerleklere üstten bakıldığında tekerleklerin ön kısımlarının arkaya göre farklı mesafede olması durumudur. Ön tarafın arkaya göre kapalı olmasına Teo-in, açık olması durumunda ise Teo-out denir.
0 yorum:
Yorum Gönder